جاهای دیدنی کیش با تصویر

 

 

 

شهر زیرزمینی کاریز

 

آب در بخش اعظمی از بخشها ایران منبع کمیابی بود , بدین ترتیب ایرانیان باستان سیستم قنات را نوآوری کردند و از چاه ها برای جهت دهی آب به بخش ها خشک استعمال کردند . Kariz یک سیستم قنات 2500 ساله است . تونل های کاریز بیش تر از پنج مایل امتداد دارااست و منجر می شود این قنات بیشتر شبیه یک شهر زیرزمینی باشد . کاریز در عمق 16 متری تحت https://en.search.wordpress.com/?src=organic&q=attractions in kish تراز و با مساحتی بالغ بر 10 , 000 متر مربع واقع شده‌است . گام زدن در تونل های آن یک تجربه فوق العاده است . این شهر زیرزمینی با غرفه های صنایع دستی , یک خانه چای سنتی و آلبوم های هنری مدرن شده‌است , در حالی که‌این بنا باستانی مراقبت شده‌است .

 

کشتی یونانی

 

کشتی یونانی , در آبهای لاجوردی در سواحل کیش , در غرب جزیره فرود آمده است . در یک روز فصل تابستان , بومیان کیش یک کشتی غول پیکر را دیدند که در اطراف روستای باقو در حالا محاصره بود . Khoula F . یا این که کشتی یونانی از سال 1966 در سواحل جنوب غربی جزیره لنگر انداخته شده‌است . کشتی با وزن حدود 7000 بدن و میزان آن 136 متر ارتفاع داشت , هنگام برگشت به یونان از کشور ایران , در درحال حاضر محاصره بود . تلاشهای متعددی برای آزادسازی آن انجام شد , اما کلیه آن‌ها ناکام ماندند . جابجایی آن از نظر مالی قابلیت و امکان پذیر کمبود , بنابراین کشتی در آنجا ما‌نده بود . تماشای خورشید در پشت کشتی عظیم رها شده یک تجربه به یاد ماندنی است .

 

مجتمع درخت سبز

 

مجتمع درخت سبز در یک منطقه سبز دارای شهرت به دره پرتغال , در شمال جزیره واقع شده‌است . مجتمع درخت سبز در حوالی قدیمی ترین درخت فریبنده کیش ایجاد شده است که گفته می شود قدمت آن حدود 600 سال قدمت داراست . بخش اعظمی بر این باورند که این درخت فرخنده است , بنابراین امید می کنند و نخی را در نزدیکی شاخه های پیچ خورده می چسبانند تا به حقیقت رسد . این مجموعه با راهروهای خوشگل , فضاهای مدام سبز و گلهای رنگارنگ بورژینویلیا مکانی فوق العاده برای مشاهده گردشگران است . مجتمع درخت سبز در کنار دو جاذبه گردشگری دیگر کیش ازجمله شهر باستانی حریره و مخزن آب دوقلو قرار دارد .

 

شهر باستانی هاریره

 

متن های مورخان ایرانی و عربی , به ما می گوید که شهر حریره در قسمت شمالی کیش واقع شده بود , جایی که امروزه ویرانه های این شهر قابل تماشا است . به احتمال زیاد این شهر باستانی همان شهری است که شاعر دارای اسم و رسم فارسی سعدی در کتاب جاهای دیدنی کیش خود ذکر نموده است : گلستان . ویرانه های شهر باستانی هاریره حدود 120 هکتار وسعت دارااست . این مرحله بزرگ منطقه به ما نشان می‌دهد كه روزگاری شهری لبریز رونق و مرفه در این ناحیه وجود داشته است . طبق اعلام سازمان به جا مانده فرهنگی , این شهرک هشتصد سال عمر داراست .

 

مخزن دوقلوی آب

 

مخازن آب در حین های دیر باز در مکان هایی با کمبود آب ساخته شده بودند . این مخزن آب دوقلو بر روی بقایای یک مخزن آب جان دار در سال 1993 ساخته شده است . این سازه دارای پنج دستگاه بادگیر ( به گویش بادیگیر به لهجه پارسی ) در شکل معماری شهر یزد است , یک طراحی باستانی پارسی که برای تولید تهویه طبیعی و نگه داشتن آب در آن مصرف شده شده‌است . دمای انجماد این بنا چشمگیر و بها مشاهده از گردشگران را دارااست .

 

مجتمع بوستان دلفین

 

پارک دلفین یک بوستان 70 هکتاری است که دربرگیرنده مطرح ترین استخر این جزیره است که دارنده دلفین ها , شیرهای دریایی و نهنگ ها است . همچنین قسمت های جالب دیگری نیز در‌این این مجموعه موجود است ازجمله گلشن وحش پرندگان , گلشن کاکتوس , گلشن ارکید , منزل کرم ابریشم و آکواریوم زیر آب که روزانه هزاران نفر را به خود جلب می نمایند . شما می‌توانید از تماشای قریه ها پرنده متفاوت از سراسر جهان لذت ببرید , دگردیسی کرم های ابریشم , هجرت به ماهی , ککتوس های جالب و نایاب کاکتوس ها و ارکیده ها در محفظه های طبیعی آن‌ها